Önskar

Idag önskar jag att ja inte hade ett kroppsligt arbete. Värker så man kan börja gråta.
Kroppen har inte rikigt hämtat sig sen jobbet vi hade i jordbro då vi spacklade nästan i 2 veckor..
Man är ju inte mer än tjej...
Till  o med fortfarande öm i fingret efter spacklarna...
Känns ibland som det inte rikigt är värt det.. Men,men...



Var ledig från jobbet i fredags så det var lång helg.
Fast istället för att ligga hemma på sofflocket o ha de bra åkte jag och papsen ner till syrran o Lasse i Ärla för att måla garage som d håller på att bygga. Panelen satt uppe så vi började med att ojla in ändträt.
Lagom när det var gjort var det dags för lunch.. Sen var det bara att sätta igång o rolla.
Färdigt på 1½ timme. Precis så att färgen räckte.. Synd bara att den egentligen skulle räckt till all läckt oxå.
Fick bli att åka iväg in till Eskilstuna för att köpa lite mer.
Hann börja måla lite läckt innan mörkret kom.
Lasse hade lagat god middag till oss alla. Satt sen benkade framför tvn och sappade mellan dobidoo och idol.
Jannica o pappa satt o småsov i soffan.
Första fredagen på hela hösten som jag är vaken o ser på hela idol, första delen av fredag hela veckan o sedan idolfinalen. Eller om det kanske är andra.. Man brukar ju allti somna därimellan, eller så vaknar man inte alls...
Upp tidigt på lördagen för att ge sig ut i kylan och fortsätta måla. Minusgrader under natten och bara några plus när vi klev utanför dörren. Så det var dubbla strumpor, långfillingar, långärmad t-shirt, vanligt t-shirt, dubbla tjocktröjjor, jacka, mössa o vantar. =) Jag är ju en sån som allti fryser. Men när vi väl började jobba fick jag slänga av mig iaf jackan. =)
Vid 4 tiden hade ja o syrran måla ca 200 läckbrädor ca 3,5m långa. Grabbarna höll på o fixa med taket.
Packade ihop oss då o åkte hem.
Blev bjuden till Jenni på middag ( våra gubbs var på fiskeresa till åland) god mat o en massa massa vin. Nästan lite för mycket!? Kan man få för mycket av röövin?? Persson var oxå med men hon var så duktig och gick hem när man skulle. Själv stannade jag till 4. Då blev jag hemkörd. =)

Nu måste jag sova så ja orkar måla hela dan imorgon.. =/

Min misse är borta... Eller hon har iaf inte varit hemma sen i lördags då jag släppte ut henne på kvällen när jag kom hem.. Usch!!

Go natt go natt

Kommentarer
Postat av: Syster

Yepp det fick jag, vettisjutton man kan förstora den bara. Den var så liten. Sms om det imorrn o påminn mig

2008-10-22 @ 21:04:39
URL: http://www.norrdalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0