Majs

Innan jag hämtade upp mor o far i lördags bad mamma mig åka förbi willys i älvsjö för att köpa 2 dosor onico (nikotinfritt snus). Hungrig och lite stressad (skulle ju hinna med båten) svänger jag in på parkeringen. Tar en hundring ur plånboken & rusar in. Ställer mig snällr i kö och väntar. När det är min tur säger jag att ja vill ha 2 dosr onico. Tjejen i kassan, som ser ut att vara i min ålder & mycket troligt precis börjat sin karriär inom butik, blippar in dosorna, tittar på mig och ber om att få se legg!
- Ursäkta men du skojjar, säger jag.
- Nej. A men då får jag komma tillbaka säger jag mycket irriterat.. (legget hade jag ju i plånboken i bilen)
 Jag brukar ju inte ens behöva visa legg när jag köper sprit på bolaget, men nu ska jag visa för att få köpa 2 dosor vars innehåll är MAJS!!
Går ut till `polackbilen´ käpmar en bra stund innan jag lyckas låsa upp dörren o få tag i plånboken..
Stövlar in och kollar på den långa kön som bara växer. Går förbi alla och säger att jag bara ska betala.
Frågar tjejen i varför man måste visa legg för att köpa nikotinfritt snus.
Jo det kommer upp en ruta här på datorn där det står att jag måste se legg.
A men hallå!!!! Tänk lite utanför ramen..

Om det var jag som stod i kassan, hade jag varit näsan 100 på att tjejen är över 18 + att onico är nikotinfritt o innehåller majs så hade jag bara gått förbi den där rutan där det står att man måste visa legg.
Frågar hon legg på alla tro, även de som ser ut att vara 45 o som ska köpa onico??


Aja, skyller väl på att det var min hunger som gjorde mig så upprörd! =)

Ha en bra kväll!
Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0