Helgen

 I fredags efter jobbet åkte jag till Älvsjö och gick på mässan.
Hem & Villa. Mycket var väl sig likt från förra året. När jag kom hem hade Marcus lagat mat som vi åt framför tvn.
Kikade på idol.. Somnade i soffan innan 10 nyheterna. Blev väckt o masade mig in i badrummet o borstade tänderna innan jag slog på tvn i sovrummet, la mig i sängen och tänkte att jag skulle se idol finalen.. Haha, inte alls.. Slockande direkt när jag la mig ner ju..

Marcus var hos John nästan hela lördagen. Jag jobbade en stund på förmiddagen innan jag och Jenni knallade ut i svampskogen.
Hon skulle försöka få mig tycka att det är roligt o plocka svamp.. Gick så där, Det är ju kul när man väl hittar svampen.
Fick ihop en halv plastpåse tillsammans. Jenni har ju redan hela frysen full med svamp så hon får inte ta hem mer, =)

Åkte sen hem o gjorde mig iordning. Blivit bjuden på middag hos ett par kompisar till mamma o pappa ute på ekerö.
Hämtade upp mor o far på vägen dit och körde sedan hem dom vid 12 tiden så de kunde dricka båda 2.
Jätte trevlig kväll. En massa gos mat och kareokesång. =)
Var inte hemma förens vid halv 2-2 tror jag.

Hade tänkt att jag skulle göra ganska mycket i söndags.
Städa akvarium, tvätta hojjen, tvätta fönster, plocka o städa, tvätta bil, klippa gräs, rensa svampen vi plocka, o åka motorcykel.
Började med svampen. Så kom mormor o morfar förbi. Undarade om vi ville komma på middag.
Tvättade fönstrena i köket innan jag drog iväg men hojjen.
Mötte upp Gunnar och styrde sedan mot dalarö. Stannade på pizzerian och åt sen lunch. På vägen därifrån stannade vi till hemma hos Jempa. Hon ville se hur jag såg ut på hojjen. Hon tyckte att jag borde se ganska så liten ut på en motorcykel. =) Efter det bar det av hemåt. A Gunnar skulle iväg o kika på fotboll så vi åkte åt varsitt håll i ösmorondellen.
Rikigt bra dag för motorcykel. Skitkul och vara ute o köra. Förstår inte riktigt varför det är så kul..
Va hemma lite efter 5, så det var bara av med mckläderna o på med vanliga o ta bilen till mormor o morfar för att äta middag. =)
Stod en halv plastpåse med svamp på trappen när vi kom hem. Matte o jenni som varit ute o plocka. Tack!!
Jag satte igång och började rensa medan Marcus lagade matlådor och packade inför veckan.
På torsdag åker han och nägra kompisar på fiskeresa till åland så jag får inte se honom förens på söndag...
Blir en ensam vecka...

Nu ska ja krypa ner under täcket o sova!

Puss o God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0