Bälte

Funderade på en sak igår när jag svängde ut från våran infart.
Mötte en bil. I framsätet, på förarsidan där sitter en människa med sitt barn i knät. ??
Varför?
Tänker man att man bara ska åka bil typ i 5 min o inte orkar sätta fast sitt barn ordentligt?
Jag hade ju iaf inte låtit mitt barn sitta i knät eller sitta löst i bilen.
Asså visst man ska inte åka så långt, men tänk på vad som kan hända på den lilla biten..
Råddjur, älgar. Man kanske möter ett pucko som inte kan köra sin bil.
Vad händer med ditt barn då när han/hon sitter löst i ditt knä??

Aja, alla är ju olika.

Ha en bra kväll!
Puss o Kram

Kommentarer
Postat av: mamma mia

Samma sak har jag tänkt, fast i ett annat snarlikt fall

Vid övergångsställen skjuter man ut barnvagnen först, för att se om bilarna ska stanna! Blir barnvagnen då överkörd, så har man försåttt att det innebär en viss risk, att även vårdnadshavaren kan bli lite tillplattad.

Likadan är det för alla älskade djur, både med och utan koppel. Är det av artighet vi låter liten el älskad gå först...??? Eller är det för vårat ego!?

2008-10-16 @ 00:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0