A KÖRKORT

JAAAAAAAAAA!!!! Äntligen har jag tagit körkort för tung motorcykel!!
Känns rikigt bra.. Men galet så nervös jag var.
Hade uppkörnigen i torsdags förmiddag.
Säkerhetskontrollen gick bra. Skulle sen krypköra slalom mellan 4 koner o sen vända o krypköra tillbaka..
1a försöket gick inte, inte andra heller.. Va så nervös så jag nästan skaka...
Fick då gå över till högfartsbanan istället. De 2 första gångerna körde jag lite för sakta, ner 3dje gången gick det bra. Så skulle man visa att man kunde bromsa i 70 o 90, även det gick bra. Så då var det bara att gå tillbaka till krypkörnigen, klarade det gå galant. =)
Dags att det sig ut på vägen.
Åkte en bit på sötäljevägen. Vände några gånger. Regnade så klart den här dagen. Hade mörka visiret på mig. Efter att man hade mött ett antal lastbilar såg jag nästan ingenting. Var gegga på hela hjälmen..
Men det gick ju kanon iaf!

Åkte hem och bytte bil till hoj. Åkte iväg till verkstan och visade pappa att jag inte behöver övningsköra längre. =)
Chifen visste ju att jag hade haft uppkörning eftersom jag var tvungen att ta ledigt. Så jag fick tårta och en jättefin blombukett.


Åkte sen vidare till flempan där mamma jobbar och överraskade henne oxå. =)
Sen bar det av hemåt. Var rätt smutsig när jag kom hem.
Marcus hade köpt bakelser. =)



Så nu är det klart. Behöver inte öva mer på de där j*vla banorna.
Föresten, Tack så jättemycket världens bästa Gunnar för att du tagit dig tid och ställt upp för mig! Skulle ju inte klarat det här utan dig! Du är bäst!

Ha en bra kväll!
Puss o Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0