Dan före dan

Hei!
En sån dag.. Började med sovmorgon till 9 eftersom jag är ledig.
Ringde lite samtal o som man aldrig hinner när man jobbar innan jag åt frukost.
Var sen i full gång med att plocka o städa.
Det är ju bara en gång om året man julstädar så då får man väl göra det ordentligt.. Iaf i några av rummen.
Började i v-rummet. Tvättade fönster, dammade och dammsög på ställen som man annars brukar slarva med att dammsuga på, tex både i under o bakom sofforna o bakom tvn.
Hallen blev julren och även badrummet blev det ordning på.. Bara köket o kontoret som fick den vanliga städningen...
Åkte en sväng på dan o slängde skräp. Man spara ju på både tidningar, kartonger, mjölkpaket o allt va det är.. Förökar sig så fort i köket...
Å så en sväng förbi fam skoog blev det oxå. Lånade några spel ifall att man skulle få tråkigt över jul..
Sen hem o fortsätta. Eftersom det tog rätt hårt på mina krafter o städa idag så slog jag på en film och satte mig på golvet och började slå in paket.
Vi 5 tiden åkte vi till schöfl. Jag bytte julklapp med Mathilda. Å så blev vi bjudna på skinkmacka. =)
När vi kom hem slog jag in d sista julklapparna och pysslade färdigt med det sista. Så nu känner jag min klar med det jag skulle.
Marcus har somnat på soffan han, själv har ja krypit ner i sängen.
Känner med helt slut + att huvudvärken börjar komma smygande så det är bäst jag får min skönhetssömn nu så jag är pigg o gla imorrn..
Och i övermorrn och i överövermorrn... Liite jobbit att behöva fira jul 3 gånger..
Nästa år är man nog inte lika pigg på att fara o flänga o sova borta.
Då får man kanske börja med att fira jul vart annat år med min släkt och vartannat med Marcus släkt.

Hoppas ni alla får en kanon bra dag imorrn!!
Ät förmycket julmat o drick lagom med nubbe!

Puss Kram o God Jul ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0